lördag 6 februari 2016

Träd, löv och stam


Hoppas ni har det fint denna lördag :) Det har vart mycket den sista tiden för min del. Nytt jobb, renovering av ovanvåningen och plugg däremellan. Därav dålig uppdatering här känner jag... Sitter just nu och försöker lära mig x antal latinska och svenska namn på träd och buskar med utgångspunkt från deras växtsätt eller detaljer. Inte helt lätt kan jag säga då just träd aldrig riktigt varit min starka sida. Hade behövt något form av smart tips eller knep för att lära mig dem på ett enkelt sätt men antar att det bara är att trycka in i huvudet ;)



Förra helgens tulpaner sjunger på sista versen nu och ska bytas ut imorgon :) Under tiden blidde det lite mer vårkänslor med en pärlhyacint. Älskar dem och tycker de är så söta. 



1 kommentar:

  1. Oj ja lära sig alla träd och buskar är en hel vetenskap... Hihi ;) //Lotta

    SvaraRadera