söndag 12 april 2015

Pelargoner


Ja, om det nu grönskar i trädgården så är det något helt annat inne i gästhuset där bland annat mina Mårbacka-pelargoner övervintrat. Eller, skulle övervintra rättare sagt. Endast en av fyra klarade sig och då ser den inte överdrivet levande ut :/




Vad har jag gjort för fel!? Ställde frågan på ett trädgårdsforum där jag beskrev att mina pelargoner stått kallt, hyfsat ljust, fått lite vatten en gång i månaden plus att krukorna varit inlindade i bubbelplast. Alla rätt trodde jag men tydligen så var bubbelplast helt fel. Fick det tipset i höstas, för att hålla värmen i krukorna. Men troligtvis har mina pelargoner dött av syrebrist.

Så nu blir det nya pelargoner och inget bubbelplast nästa vinter :)



2 kommentarer:

  1. Tycker den ser rätt grön ut! Hoppas den klarar sig :) //Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas jag också :) //Victoria

      Radera